راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

محورهای مهم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات 24 خرداد

رهبر معظم انقلاب اسلامی : حضور پرشور و پررونق مردم درانتخابات، موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود. 

راهبردما : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب . حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 25 اردیبهشت 92 در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گیری از ظرفیت عمیق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات» تأکید کردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد. 

ایشان انتخابات ماه آینده را مهمترین مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است. مهمترین محورهای بیانات ایشان شامل:

الف -  اهمیت انتخابات 24 خرداد :

1-  با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده است.

2-  اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات انتخابات را با دقت رصد می کنند.

ادامه مطلب ...

محورهای بیانات مقام معظم رهبری درجمع بانوان فرهیخته کشور

رهبرمعظم انقلاب اسلامی : زنان فعال، کارآمد، عالِم، نویسنده و اندیشمند در جبهه دفاع از انقلاب اسلامی باید حضور جدی تر و نمایان تری در صحنه داشته باشند.

راهبرد ما: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه ماه مبارک رجب، صدها نفر از بانوان برجسته و فعال در بخشهای دانشگاهی، حوزوی، مسائل خانواده و زنان، دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های قرآنی، رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد، روز شنبه21/2/1392 با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ایشان در این دیدار با تأکید بر لزوم طرح گفتمان اسلامی در مورد زن بصورت تهاجمی و طلبکارانه در عرصه بین المللی، تقویت نهاد خانواده و احترام و تکریم زن در محیط خانه را دو نیاز مهم و فوری جامعه دانستند . مهمترین محورهای بیانات شامل:

الف - ضرورت ارائه مبانی فکری اسلام درخصوص زن درعرصه بین المللی

- زنان فعال و کارآمد در جبهه انقلاب اسلامی باید حضور خود را در صحنه دفاع از انقلاب نمایان تر و پررنگ تر کنند.

- عقب ماندگی هایی  درخصوص انتقال مبانی فکری اسلام درباره  زن ؛ به عرصه بین المللی وجود دارد.

- کارهای خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی و نام امام خمینی (ره)، درخصوص مقوله زن انجام گرفته است

- ما نیازمند کار بیشتر و تشکیل جبهه ای تهاجمی و مصون از تعرض دیگران هستیم.

- به هیچ وجه نباید در زمینه نهضت بیداری در عرصه زنان تعلل و توقفی وجود داشته باشد.

- با وجود گفتمان کامل و قانع کننده اسلام در مورد زن، چرا بایددر مقابل گفتمان غرب، در موضع انفعال قرار گرفت؟

ادامه مطلب ...

محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب با برگزارکنندگان انتخابات 92

رهبر معظم انقلاب اسلامی :دست اندرکاران انتخابات باید با امانت داری کامل ، فقط براساس مرّ قانون عمل کنند. رئیس‌جمهور آینده باید مردمی، کاری، مقاوم، ارزشی، پایبند به قانون و با تدبیرباشد .

راهبرد ما : حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه 16 اردیبهشت 92در دیدار دست اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأکید کردند. 

ایشان همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غمبار اهانت به مزار صحابی جلیل القدر حُجر بن عَدی تأکید کردند: مسلمانان بویژه نخبگان و بزرگان علمی، سیاسی و دینی جهان اسلام باید وظیفه خود را در مقابل این تفکر پلید انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند. و فرمودندکه باید با استفاده از روش های سیاسی، فتواهای دینی و مقالات روشنفکران  و اقدامات نخبگان فکری وسیاسی، جلوی گسترش آتش این فتنه را گرفت.

 مهمترین محورهای بیانات شامل:

ادامه مطلب ...

ویژگی‌های رئیس‌جمهورآینده ازمنظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی(۱۷)

بازخوانی ویژگی‌های ضروری برای رئیس‌جمهور آینده از منظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی ،  بمناسبت آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۳۹۲

 راهبرد ما : ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه شنبه 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392، به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.  

در اطلاعیه جدید ستاد انتخابات کشوربا تعریف رجال مذهبی و سیاسی براساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری ؛ از کسانی که خود را واجد شرایط می دانند در خواست شده است که جهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند .  

سوال این است ؛ اشخاصی که برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور خواهند یافت  ، علاوه بر تعریف رجل مذهبی وسیاسی چه ویژگی های دیگری  باید داشته باشند ؟  

ادامه مطلب ...

محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس جهانی بیداری اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی :توطئه غرب برای تبدیل کردن بیداری اسلامی به معارضه‌های خونین قومی و مذهبی  

اجلاس علما و بیداری اسلامی روزدوشنبه۹/۲/۱۳۹۲ با حضور صدها نفر از علماء، اندیشمندان، نخبگان و روحانیون برجسته جهان اسلام و با سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز بکار کرد. مهمترین محورهای بیانات ایشان شامل:  

- بیداری اسلامی اگر سالم بماند قادر به رقم زدن تمدن ‌اسلامی خواهد بود

1- بیداری اسلامی پدیده‌ی شگرفی است؛ که اگر سالم بماند و ادامه یابد، زمینه ساز سربرآوردنِ تمدن‌اسلامی در چشم‌اندازی نه چندان دور دست، خواهد بود.

2-  سخنگویان جبهه‌ی استکبار و ارتجاع، ‌از به زبان آوردن نام بیداری اسلامی وحشت دارند .

3- بیداری اسلامی اکنون حقیقتی است که تقریباً در سراسر دنیای اسلام میتوان نشانه‌های آن را دید

4-  بارزترین نشانه‌ی بیداری اسلامی ، اشتیاق افکار عمومی و بویژه قشرهای جوان، به احیاء مجد و عظمت اسلام و آشکار شدن چهره‌ی وقیح و ستمگر و مستکبر دولتهای سلطه گر است.

5- ابعاد این بیداری مبارک بسیار گسترده‌ و دارای امتدادی رمزگونه است .

6- همواره تحقق معجزه‌گونه وعده‌های الهی، نشانه‌ی امیدبخشی است که تحقق وعده‌های بزرگتر را نوید میدهد.

7- نمونه های قرآنی از تحقق وعده های الهی که زمینه ساز تحقق وعده های بزرگتر بوده اند. 

۸-  آنها تاکتیک ربوبی است.  پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یک نمونه آشکار از این تاکتیک ربوبی است .  

۹- آن روز که اسلام در ایران پیروز شد؛توانست دژ آمریکا و صهیونیزم را در یکی از حساسترین کشورهای این منطقه‌ی بسیار حساس، فتح کند .

10- اهل عبرت و حکمت دانستند که اگر صبر و بصیرت را به کار گیرند فتوحات دیگر پی‌درپی فرا خواهد رسید، که البته، فرا رسید.

11- پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق واقعیتهای درخشان آن، در سایه‌ی اعتماد به وعده‌ی الهی و صبر و مقاومت و استمداد از خداوند بوده است .

12- امروز این تجربه‌ی گرانبها در دسترس ملتهایی است که در برابر استکبار و استبداد قد علم کرده و توانسته‌اند حکومتهای فاسد وگوش به فرمان و وابسته به امریکا را سرنگون ساخته یا متزلزل کنند.

ادامه مطلب ...