راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

بازخوانی دوباره محورهای تاکیدات رهبری درباره انتخابات92(۱۶)

رهبرمعظم انقلاب اسلامی : انتخابات آینده انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ازاواسط سال 1391 طی چند مرحله و درمقاطع مختلف موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری در 24 خردادماه سال 1392 را مورد اشاره  قراردادند  و بر موضوعاتی مانند؛ مشارکت مردم در انتخابات ، نقش رأی مردم درانتخابات ، صلاحیتهای لازم نامزد ها، روشهای قانونی برای برگزار سالم انتخابات ، روشهای دشمن برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات ، نقش بصیرت در انتخابات ، لزوم تمکین همه در برابر قانون و ... تاکید کردند. در این شماره محورهای سخنان مهم ایشان در سه مقطع زمانی را دوباره مرور خواهیم کرد .

الف- آغاز سال 1392

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین روز از سال 1392، در جمع پرشور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی‌ بن‌موسی‌ الرضا(س) و در بخشی از سخنان خود بر حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی تاکید کردند ؛که مهمترین محورهای آن شامل :

 * انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار نظام اسلامی، مردم سالاری اسلامی، اراده ملی و آبروی نظام است.

* حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور ، تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر و آنان را نا امید خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

بیانات رهبرمعظم انقلاب دراجتماع عظیم زائران ومجاوران حرم رضوی (ع

مرکز اصلی توطئه‌ها بر ضد ملت ایران آمریکاست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی (ع) بیانات مهمی درباره ارزیابی وضع کنونی و پیشرفت‌های ملت ایران، مذاکره با آمریکا و الزامات حماسه اقتصادی و نیز انتخابات ریاست جمهوری مطرح فرمودند.ایشان ضمن بر شمردن توطئه‌های آمریکا بر ضد ملت ایران تاکید کردند: مرکز اصلی توطئه‌ها بر ضد ملت ایران آمریکاست.

مشروح سخنان مقام معظم رهبری.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

الحمد ‌لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الطّیبین الطّاهرین المنتجبین المعصومین سیّما بقیّة‌الله فی الأرضین. السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة فاطمة بنت رسول الله صلّی الله علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها.

محاسبه نفس .

به همه‌ برادران و خواهران عزیزی که در این محفلِ گرم و پرشور حضور یافته‌اند، سلام و تبریک عرض می کنم و خدا را از اعماق دل سپاسگزارم که فرصت عنایت کرد و مهلت داد تا یک‌ بار دیگر و یک سال دیگر و یک نوروز دیگر، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ابا الحسن الرّضا (علیه ءالاف التّحیّة و السّلام) در جمع شما مردم عزیز مشهد و زوار محترمی که از اکناف کشور حضور دارند، امکان و توفیق ملاقات و دیدار پیدا کنم و با شما درباره‌ مسائل جاری و مهم  کشور سخن بگویم. از خداوند متعال مسئلت می کنیم که دل ما را و زبان ما را هدایت فرماید و آنچه مورد رضای او است، بر قلب و زبان ما جاری شود. این هم یک توفیق بزرگی است که در عید نوروز، در کنار شادی‌ها و زیبایی‌هایی که در طبیعتِ نوروز وجود دارد، این فرصت، هر ساله برای ما دست می دهد که در چنین روزی در جمع شما مردم، به مسائل کشور و ارزیابی وضع کنونی خود و نگاه به گذشته و آینده‌ خود بپردازیم؛ با یک نگاه اجمالی، وضع دخل و خرج یکساله‌ خودمان را در ابعاد کلان ملی بررسی کنیم، محاسبه کنیم؛ محاسبه‌ نفس ملی، محاسبه‌ نفس عمومی. همچنان که در مسائل شخصی، محاسبه‌ نفس برای ما لازم است

که فرمود: «حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا»؛[1] باید محاسبه‌ کار خود و اعمال خود و حرکات شخصی خود را داشته باشیم ــ محاسبه‌ ملی هم یک کار با‌اهمیت و پرارزش است؛ خودمان را محاسبه کنیم، به خودمان نگاه کنیم؛ آنچه را که بر ما گذشته است، بار دیگر مورد نظر قرار دهیم؛ از آن درس و عبرت بگیریم، برای آینده بهره ببریم.

ادامه مطلب ...

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال 1392

سال 92 را به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری می‌کنیم 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت آغاز سال 1392، با اشاره به حرکت رو به جلوی ملت ایران در سال گذشته بویژه در مواجهه اقتصادی و سیاسی با جهان استکبار، چشم انداز سال 92 را امیدوارانه و همراه با پیشرفت و تحرک و ورزیدگی و حضور جهادی ملت ایران در عرصه های سیاسی و اقتصادی دانستند و تاکید کردند: 

 با این نگاه، سال 92 را "سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامگذاری می کنیم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب :

«بسم‌اللهالرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

اللّهمّ صلّ علی حبیبتک سیّدة نساء العالمین فاطمة بنت محمّد صلّی الله علیه و ءاله. اللّهمّ صلّ علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها. اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا. اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذرّیّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقر به عینه و تسرّ به نفسه.تبریک عرض می‌کنم به همه‌ هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور، و به همه‌ ایرانیان در هر نقطه‌ای از جهان که هستند، و به همه‌ ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند؛ مخصوصاً به ایثارگران عزیزمان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌های‌شان، و همه‌ کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و به کشور عزیزمان مشغول فعالیتند. امیدواریم خداوند متعال این روز را و این آغاز سال را برای ملت ما، برای همه‌ مسلمانان عالم، مایه‌ شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظایف‌مان موفق و مؤید بدارد. به هم‌میهنان عزیزمان عرض می‌کنم توجه داشته باشند که ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همه‌ ما لازم است.

ادامه مطلب ...