راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

ایران سال 91 را با مقاومت ، سرفرازی وکسب تجربیات جدید ازسرگذراند

  بخش دوم : 

" راهبردما ": سال 1391 که گذشت ،ایران با استقامت ؛ سختی هایی نظیر تحریم ها و فشارهای اقتصادی را از سر گذراند ، و با همراهی مردم و کسب تجربیات جدید به استقبال سال ۱۳۹۲ می رود . 

 پس از ناکامی های گسترده غرب در جریان بیداری اسلامی و فتح سنگر به سنگر اسلام گرایان، دولت آمریکا تخاصم و دشمنی با ملت ایران را در سال گذشته به طور بی سابقه ای به نهایت درجه رساند و با تحریم های اقتصادی گسترده بخصوص علیه بانک های جمهوری اسلامی و همچنین فروش نفت به زعم خود موانعی را بر سر راه پیشرفت ملت ایران به وجود آورد. 

 در کنار این تحریم ها فقدان مدیریت صحیح در بخش های اقتصادی نیز باعث شد فشارهای تورمی به مردم مضاعف شود. تورم افسارگسیخته و فشارهایی که به مردم وارد می شود با واکنش برخی نخبگان،مراجع معظم تقلید و رسانه ها مواجه شد.به نحوی که اغلب اعتقاد بر این بود که میزان فشارهای وارد شده به مردم صرفا ناشی از تحریم ها نیست بلکه فقدان یک مدیریت مناسب به این فشارها دامن زده است.

تحریم های نفتی، آخرین تیر ترکش غرب در مقابله با هیمنه بیداری یک ملت و انقلابی است که پس از گذشت 34 سال از شمال آفریقا تا سواحل خلیج فارس را به لرزه درآورده و هر روز بر عمق و دامنه نفوذ آن در سطح منطقه و جهان افزوده می شود.

ادامه مطلب ...

ایران سال 91 را با مقاومت،سرفرازی و کسب تجربیات جدید ازسرگذراند.

 بخش اول :

راهبردما ": سال 1391 که گذشت ،ایران با استقامت ؛ سختی هایی نظیر تحریم ها و فشارهای اقتصادی را از سر گذراند ، و با همراهی مردم و کسب تجربیات جدید به استقبال سال ۱۳۹۲ می رود . 

یک عکس فوری از سالی که گذشت ایرانی مقاوم و صبور در برابر شداید و سختی ها را به نمایش گذاشت که با قدم های استوار رو به قله های پیشرفت گام بر می دارد. بالا رفتن از کوه سختی دارد اما زمانی که توقف در آن وجود نداشته باشد و حرکت رو به جلو باشد در دل سختی ها نیز می توان آسانی و فتوحی جستجو کرد.

شاید به همین خاطر است که مردم ما هیچ وقت از حرکت رو به بالا خسته نشده اند. این درست بر خلاف وضعیتی است که امروز غربی ها در آن گرفتا شده اند. شرایط آنها مثل اتوبوسی است که زیر بهمن گیر کرده است. مسئله آنها این است که هیچ پاسخی برای مشکلاتشان ندارند و هر روز با یک مشکل پیچیده تر مواجه می شوند.

 ملت ایران چشم انداز هزینه هایی که می پردازد در افق روشن ایستادگی، شکوفایی و پیشرفت می بیند. طی 34  سال گذشته هزینه های سنگینی که برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

 

ادامه مطلب ...

راهبردما " انتخابات ریاست جمهوری خرداد92 (۱۵)

   این شماره: آرایش جریانات  سیاسی ، راهبردها ، چالش ها و نامزدها    

 - چهارم. مستقل‎ها: (1) 

نکته آخر درباره مستقلها است. آقایان محسن رضایی، محمد سعیدیکیا و علی فلاحیان بهرغم وجاهت و سوابق خوب و ارزندهای که در دفاع مقدس و وزارت‎‎های مختلف داشتهاند، سازمان رأی و پایگاه اجتماعی ندارند و شانس و اقبالی برای آنان متصور نیست. اما کسانیکه از جریان اصلاحطلب بهعنوان مستقل پا به صحنه میگذارند آقایان حسین کمالی، محسن مهرعلیزاده، مصطفی کواکبیان، محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری نیز افراد خوشنام و باسابقهای هستند. هرچند که کواکبیان فاقد سابقه مدیریت کلان میباشد.  

این افراد مشکلی هم بهظاهر برای تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان ندارند. اما مسئله اصلی این است که اینان نمیآیند که بمانند، اینان میآیند که بهنفع کاندیدای اصلی اصلاحطلبان کنار بروند. البته در این میان موقعیت دکتر محمدرضا عارف متفاوت است. شاید او تنها کسی باشد که بهعنوان کاندیدای منفرد و مستقل اما از جریان اصلاحطلب وارد انتخابات شود.

ادامه مطلب ...

راهبردما " انتخابات ریاست جمهوری خرداد92 (۱۴)

  این شماره: آرایش جریانات  سیاسی ، راهبردها ، چالش ها و نامزدها  

سوم. جریان منتسب به دولت(1) 

 شماره قبل در باره آرایش جریانات و نیرو‎های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده  به دوجریان  اشاره کردیم .در این شماره جریان منتسب به دولت :

الف. راهبردها:

1. این جریان تمام تلاش خود را معطوف به ماندن در قدرت و حفظ قوه مجریه کرده است. مدل پوتین – مدودف چند سالی است که ذهن این جریان را بهخود مشغول کرده است.

2. ایجاد فضای دوقطبی میان اصولگرایــــان و اصلاحطلبـــــان و مشغولکردن آنها به یکدیگر و خود را به سلامت از میدان عبوردادن. آنها این راهبرد را در انتخابات 84 تجربه کرده اند.

3. محبوبیتسازی و احراز صلاحیت نامزد خاص که در افکار عمومی بهعنوان لیدر جریان انحرافی شناخته شده است، مهمترین تلاش این جریان برای انتخابات است.

4. بهرهگیری از ظرفیتها، منابع و امکانات موجود در اختیار بهخصوص پرداخت یارانه‎‎ها و سهام عدالت که در انگیزه توده‎‎های فقیر و روستاها تأثیر دارد؛

5. حذف جریان اصیل درون نظام و حاکمیتبخشیدن به جریان موسوم به «گفتمان حماسه سوم تیر» که مدعی است تنها جریان اصیل، انقلابی، مردمی و ارزشی کشور است؛

ادامه مطلب ...

راهبردما " انتخابات ریاست جمهوری خرداد92 (۱۳)

 این شماره: آرایش جریانات  سیاسی ، راهبردها ، چالش ها ونامزدها  

دوم. جریان اصلاحطلب(1)  

 شماره قبل در باره آرایش جریانات و نیرو‎های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ،جریان اصولگرا را اشاره کردیم .در این شماره جریان اصلاح طلب :

الف. راهبردها:

راهبرد جریان اصلاحطلبی از هاشمی و خاتمی گرفته تا جریان افراطی و معتدل عبارت است از:

1. احیای حیثیت اجتماعی و بازگشت دوباره به صحنه اجتماع؛

2. بازگشت مجدد به قدرت و قوه مجریه؛

3. بهدست گرفتن مدیریت شوراهای شهر و روستا البته با چراغ خاموش؛ گفتنی است در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 185هزار نفر برای 40هزار شورا انتخاب میشوند این تعداد در تهران 31 نفر خواهد بود. جریان اصلاحطلبی بهدنبال بهدستگیری قاطع شوراها برای شکلدهی مجلس شورای اسلامی دهم است.

4. مظلومنمایی، تلاش برای تطهیر خود و تأکید بر این نکته که از تریبون رسمی و قدرت رسمی نظام سهمی ندارند و برجستهسازی این امر که مشارکت بالا در انتخابات با حضور آنان تحقق مییابد؛

ادامه مطلب ...