راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

"راهبرد ما": تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (9)

این شماره : عملیاتی شدن سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی،  بوسیله " گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن "   

 اسماعیل کوشکباغی

 "راهبردما": گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن، از جمله/ زیر ساخت ‌های ارتباطی/ زمینه‌ های تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهش به فناوری و گسترش کاربرد آن/ حمایت قانونی از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط کردن بخشهای علمی و پژوهشی با بخشهای تولیدی کشور. سومین سرفصل سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"است ،که درآن رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها درکمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.

 سوال این است که گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن ؛ از چه نیازهایی برخوردار است ؟ که برنامه نویسان وکارشناسان قوای سه گانه ضروری است به آن توجه داشته باشند .

ادامه مطلب ...

محورهای مهم بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان

رهبر معظم انقلاب اسلامی : قدردانی مجدد از حضور پرشکوه و عزتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن،اگر صدبار هم این تشکر تکرار شود، باز هم جا دارد و باید در مقابل این روحیه و بصیرت ملت ایران، تعظیم کرد.

 

به گزارش " راهبردما": (1) حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز شنبه 28/11/1391در دیدار مردم تبریز، که در آستانه قیام 29 بهمن مردم این شهر در سال 56 انجام شد، در بیانات بسیارمهمی به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت درراهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، نکاتی را در باب مسأله اخیری که در مجلس روی داد بیان فرمودند. که محورهای آن شامل: 

1- ایمان دینی عامل قیام 29 بهمن مردم تبریزدر سال 56  

- گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن قیام  

- دین و ایمان دینی معیارو ملاک و راهنمای حرکت ملت ایران 

 - نمونه بارز تبلور این حقیقت، مبارزات مردم آذربایجان در 150 سال اخیر است .  

- مبارزات ملت همواره با پشتوانه ایمان دینی و پافشاری بر آن بوده است.  

- علت اصلی متزلزل نشدن ملت ایران در مقابل فشارهای قدرتهای جهانی از جمله تحریم ها، ایمان دینی ملت بوده است.

ادامه مطلب ...

راهبرد ما": تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (8)

این شماره : عملیاتی شدن سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بوسیله " هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناها"  

 اسماعیل کوشکباغی 

 "راهبردما": هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف/ ارتقاء کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی/ بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی/ حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری؛ دومین سرفصل سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"است .که درآن رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد. سوال این است که هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها ؛ چه نقشی در تحقق سیاستهای ابلاغی ایفا می کند ؟ که باید برنامه نویسان وکارشناسان قوای سه گانه به آن توجه داشته باشند . 

 

 

ادامه مطلب ...

"راهبرد ما": تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (7)

این شماره : عملیاتی شدن سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

 بوسیله "بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید" 

اسماعیل کوشکباغی 

 "راهبردما":  بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با/ اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی/ کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید/ اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی/ بهینه سازی تعامل عوامل تولید ؛  اولین سرفصل سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"است .که درآن رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد. سوال این است که بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولیدچه نقشی در تحقق سیاستهای ابلاغی ایفا می کند ؟ که باید برنامه نویسان وکارشناسان قوای سه گانه به آن توجه داشته باشند .

ادامه مطلب ...

راهبرد ما": تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (۶)

 

این شماره : نبایدهای عملیاتی شدن سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

اسماعیل کوشکباغی

ابلاغ سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"فرصت مناسبی است تا نحوه وکیفیت تحقق این مهم مورد بررسی قرارگیرد ،و ضمن آشنایی با راهکارهای تحقق این سیاستها ، فرصتهای بوجود آمده مورد بهره برداری قرارگیرد . برهمین اساس در این شماره نکاتی را که برنامه نویسان وکارشناسان دولت لازم است به آن توجه کنند، ارائه می گردد .

شاخص های توانایی اقتصادی ایران بیانگر آن است که ما در نیروی انسانی جزو بهترین کشورهای جهان هستیم به طوری که بانک جهانی اعلام کرده است توسعه انسانی ما یکی از بهترین شاخص ها در جهان است، درحال حاضر بیش از 5 میلیون نفر فارغ التحصیل و دانشجو داریم، کشورمان جوان ترین کشور دنیاست، ضریب هوشی مردم ایران متوسط به بالا است و انگیزه، همت و غیرت بالایی در ملت ایران وجود دارد. بازاری که در اطراف ایران است بازار 200 میلیون نفری است که با سرمایه گذاری مشترک می توان این بازارها را در دست گرفت.

ادامه مطلب ...