راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

"راهبرد ما": تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (7)

این شماره : عملیاتی شدن سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

 بوسیله "بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید" 

اسماعیل کوشکباغی 

 "راهبردما":  بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با/ اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی/ کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید/ اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی/ بهینه سازی تعامل عوامل تولید ؛  اولین سرفصل سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"است .که درآن رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد. سوال این است که بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولیدچه نقشی در تحقق سیاستهای ابلاغی ایفا می کند ؟ که باید برنامه نویسان وکارشناسان قوای سه گانه به آن توجه داشته باشند .

تحقق روح خودباوری در هموطنان یعنی اینکه اعتقاد داشته باشیم ایرانی می تواند کالای برتر را با حفظ کیفیت قابل رقابت با نمونه خارجی تولید کند وایرانی می بایست کالای ایرانی مصرف کند.اولین گام ومهمترین نقش در زمینه تولید ملی و اشتغال فرهنگ سازی دارد.

عزم ملی برای کاهش هزینه تمام شده تولید از طریق تولید دانش محور و با تکیه بر اصول افزایش بهره وری،کاهش ضایعات، بهره برداری از فن آوری اطلاعات، تطبیق با دانش فنی و ارتقاء تسلط مدیران بر علوم مدیریت از اهمیت ویژه ای برخوردار است..

حمایت دولت از بخش صنعت وکشاورزی باطراحی برنامه های تشویقی در جهت کاهش هزینه های تولیدی ، حفظ اشتغال و سرمایه گذاری و امکان رقابت در بازارباعث می شود که تولید کنندگان و کارآفرینان متوجه کالاهایی باشند که در بازارهای داخلی حائز ارزش افزوده و در بازارهای خارجی صاحب مزیت رقابتی هستند تا مسیر تولید تسریع و انتقال تکنولوژی نهادینه شود  .

تقویت بخش خصوصی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه نمود و فعالیت‌ها را به مردم واگذار کرد .هرچند که بیشتر کارها به بخش خصوصی سپرده شده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، سرلوحه همه فعالیت‌ها، توانمندسازی بخش خصوصی است

ایجاد محدودیت هایی مانند افزایش تعرفه گمرگی برای اقلام وکالاهایی که نمونه مشابه داخلی دارند ؛ جهت جلوگیری از ورشکستگی صنایع داخلی که متاسفانه به کرات عدم رعایت این مهم موجب ورشکستگی صنایع مختلف داخلی شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد