راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما

این و بلاگ اختصاص به مسائل کلان ، استراتژی و راهبردی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مرتبط با ایران و منطقه دارد

راهبرد ما": تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (8)

این شماره : عملیاتی شدن سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بوسیله " هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناها"  

 اسماعیل کوشکباغی 

 "راهبردما": هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف/ ارتقاء کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی/ بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی/ حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری؛ دومین سرفصل سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"است .که درآن رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد. سوال این است که هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها ؛ چه نقشی در تحقق سیاستهای ابلاغی ایفا می کند ؟ که باید برنامه نویسان وکارشناسان قوای سه گانه به آن توجه داشته باشند . 

 

 

 ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات داخلی و خرید آن توسط مردم ایران اسلامی ضمن به گردش درآوردن اقتصاد کارخانه ها ؛ کاهش شدید نرخ بیکاری در کشوررا فراهم خواهد کرد.لذا باید استانداردهای ساخت داخل را با تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری به حد مطلوب برسانیم تا مردم بتوانند برای رفع نیازهای خود بویژه اقلام مصرفی و روزمره، کالاهای ایرانی را انتخاب کنند .این مهم فقط با هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها محقق خواهد شد . 

 باید مولفه های تاثیر گذار برتولید اصلاح و ارتقاء پیدا کند.مجموعه دولت وبرنامه ریزان، مجموعه فعالان بخش تولید اعم از مدیران و سرمایه گزاران و مجموعه مصرف کنندگان سه رکن موثر بر تولید هستند که باید از یکپارچگی، همپوشانی و عزم ملی برای تولید چابک و باکیفیت برخوردار باشند. علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها، نیروی ماهر انسانی و توانایی علمی و فناوری ویژه ای نیاز داریم تا بتوان در راستای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی به جهش علمی در کشور نیز رسید. این مهم نیز بدون شک مورد توجه برنامه ریزان کشور خواهد بود . 

 سازمانهای دخیل در بحث تولید از زمانی که یک بنگاه اقتصادی تصمیم به ورود به حوزه تولید می گیرد تا زمانی که محصول خود را برای صادرات به بازارهای داخلی ، منطقه ای وجهانی عرضه می کند لازم است توسط کا رشناسان و.برنامه ریزان مورد توجه و بازبینی قرار گیرد تا فعالان اقتصادی با صرف کمترین هزینه ،انرژی،وقت و استرس و بدور از موازی کاری ها بتوانند هم و غم خود را صرفا به حوزه تولید اختصاص دهند و دغدغه دیگری نداشته باشند.این موضوع در خصوص استانداردهای موازی نیز صادق است و باید برای یکپارچه سازی آن نیز برنامه ریزی شود. 

 "راهبردما": رسیدن به اهداف وسیاستهای ابلاغی رهبری بدون توجه به علت های فرهنگی و روانی گرایش به مصرف کالاهای خارجی و مقابله فرهنگی با این معضل امکان پذیر نخواهد بود. تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب نیازمند ارتقا سطح کیفی و تغییر نگرش برخی از هموطنان به تولیدات داخلی است. همه مسوولان و مدیران بخش صنعت و فرهنگی از لحاظ نظری و اجرایی و به صورت عملیاتی به این پیام توجه کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد